Behöver du hjälp?

Betalning och Leverans

Leverans Generellt och vid Juletider

Vi vill uppmärksamma våra kunder på hur leveransen ser ut.

När du placerat en beställning hos oss gör vi allt för att vi ska få iväg din beställning snarast möjligt. En present är oftast tidskänslig och inte minst om det gäller julklappar.

Vi vill därför uppmärksamma våra kunder om att vi i samband med att ditt paket lämnar vårt lager, skickar ut ett mail innehållandes en försändelse länk.

Länken är vad som namnet antyder, en direkt resurs för dig att kunna följa ditt paket på resan hem till dig och sedermera till den (förhoppningsvis) glada mottagaren. Om du är orolig för att paketet inte ska nå dig i tid rekommenderar vi dig att hålla koll på Postnords hemsida (som du når via länken du finner i ditt e-mail).

Observera att det kan ta upp till 36 timmar från det att du har mottagit mailet till att Postnord har registrerat paketet och du kan söka på ditt försändelse id.

I regel försöker PostNord att leverera paketet direkt till din dörr. Tiderna då Postnord varierar och det är inte alltid man är hemma vid den specifika tidpunkten dem kommer och hälsar på.

Är fallet sådant att du inte var hemma kommer Postnord att leverera till paket till ditt närmaste ombud. Det kan vara ett Ica maxi eller din närmaste kiosk. Beställer du frekvent online kommer paketet landa hos ett det ombud där du hämtat dina paket tidigare. Postnord kommer skicka ut ett avi via brev till dig (MEN!) - Detta brukar ske på direkten men vi har sett fall då det dröjt upp till 2 dagar. Detta är tyvärr inte något vi kan påverka men vill passa på att ge TIPS från oss: Du behöver inte vänta på detta avi.

Det räcker med att du skriver ner försändelse id:et, packar legitimationen i fickan eller handväskan och knallar ner till ditt ombud så kan du hämta ut dig paket.

Kom ihåg, vi finns här för dig!

Har du några frågetecken är du mer än välkommen (på riktigt) att kontakta oss, antingen genom att skicka iväg ett email till info@presenter.se men vi har också inte emot ett litet samtal heller, telefonnummer 040-6688533 (Malmö nummer), vi är ett glatt gäng skåningar men även en och annan från norrare breddgrader)

Betalning

Vi erbjuder flera olika sätt att betala som beskrivs här nedan. Saknar du ett betalningsalternativ? Tipsa gärna oss genom att skriva till vår kundsupport.

  • Direktbetalning via Internetbank
    Vi samarbetar med Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea för enkel direktbetalning via din bank. För att betala, logga in via din internetbank och verifiera köp/belopp. Direktbetalning är alltid avgiftsfri.
  • Betala i efterskott med Klarna faktura
    Betala först när du har mottagit din order. Klarna faktura är kostnadsfri. Du får fakturan i regel 2-3 dagar efter det du har mottagit ditt paket. Du har 14 dagar på dig att betala från tidpunkten du genomförde beställningen. För att kunna betala med faktura måste leveransadressen vara densamma som din folkbokföringsadress. Du måste även vara över 18 år och ej ha betalningsanmärkning. Vid försenad betalning tillkommer 60 kronor samt dröjsmålsränta med 24 % + gällande referensränta.
  • Kortbetalning (Visa/Mastercard)
    Vi accepterar Visa och Mastercard. Alla transaktioner är krypterade med säkerhetsprotokollet SSL (Secure Sockets Layer) Kortbetalning är alltid avgiftsfri 
  • Dela upp betalningen med Klarna
    Välj själv hur du vill fördela betalningen genom Klarna. Lägst 50 kronor/månad eller 1/24 av totalbeloppet. Vill du göra större delbetalningar/betala av hela beloppet går detta givetvis också bra. Alla delbetalningsköp sammanfattas på en faktura för att göra det så smidigt som möjligt för dig som kund. Betalning sker alltid den sista dagen i månaden. Årsränta 19,5 %, aviavgift 29 kronor/månad. Betalning sker via Klarnas tjänst Klarna Konto

Leverans

Nedanstående villkor gäller för beställningar inom Sverige. Det är mycket möjligt att vi kan hjälpa dig även om du är bosatt i ett annat EU-land, dock är det bäst att du kontaktar oss först så vi kan bekräfta om vi kan skicka till landet du befinner dig i.

3.1 Leveranstid

Varor som finns på lager blir skickade från vårt centrallager inom 24 timmar. Beställningar genomförda innan klockan 14:00 skickas samma dag. Leveranstiden är typiskt 2-5 vardagar. Om leveranstiden överstiger 5 dagar ber vi er att kontakta vår kundtjänst.

Vid eventuell försening på vår sida (det vill säga om vi inte kan skicka ditt paket från vårt lager inom 1-2 dagar från det beställningen placerades informerar vi dig som kund om detta via antingen mail eller telefon. Skulle vi inte Undantag gäller produkter där vi meddelar om förlängd leveranstid i förtid (Detta presenteras i sådana fall tydligt under 'Lägg i kundvagn' knappen)

3.2 Hur sker leveransen?

Vi sammarbetar med både DHL/Postnord och någon av dessa kommer leverera ditt paket till dig. När din beställning har lämnat vårt lager skickar vi ett mail till dig där vi berättar att din order är på väg. I detta mail finner du även en tracking-länk där du kan följa ditt paket från vårt lager hem till dig. I majoritet av fallen levereras paketet direkt till din dörr. Om du inte är hemma vid leveransen (Dhl/Postnord försöker i regel vid 2-3 enskilda tillfällen) kommer paketet lämnas till ditt närmaste ombud.

3.3 Fraktkostnad

Vi erbjuder gratis frakt på alla ordrar över 499 kr. För mindre ordrar har vi alltid fast fraktpris, 39 kr, oavsett mängd eller storlek på produkterna som utgör din beställning.

^2017-09-24T14:20:08+00:00