Behöver du hjälp?

Reklamation och Ångerrätt

1. Ångerrätt

Presenter.se följer svensk ångerrättspraxis och lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Som kund har du alltid 14 dagar på dig att ångra ditt köp. 14 dagars-perioden börjar löpa från det datum du mottagit din beställning. Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera varan. Varan får då inte användas ovårdat om kunden efter kontrollen vill skicka tillbaka varan. Vi gör inte värdeminskningsavdrag då kunden endast kontrollerat sin vara. Dock förväntar vi oss som sagt att kunden skickar tillbaka varan i samma skick som kunden mottog den. Ångerrätten gäller för samtliga våra produkter och upplevelsekuponger samt presentkort (se undantag nedan). Vill man skicka tillbaka en vara ber vi vänligen kunden kontakta vår kundtjänst. Vi kommer be dig att fylla i Konsumentverkets ångerblankett, som du kan finna här. Notera att du som kund själv måste stå för returfrakten. Returfrakten är alltid densamma (59 kronor) oavsett värdet av din beställning.

OBS! Undantag för ångerrätten: samtliga personliga presenter och fotopresenter (detta då dem tillverkats speciellt för dig och inte kan säljas till någon annan) samt underkläder eller hygienartiklar med brutna förpackningar.

EVENTUELL VÄRDEMINSKING VID ÅNGERRÄTT

I de fall en vara ångras och då returneras i förändrat skick, det vill säga att varan är använd mer än nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion gör vi ett värdeminskningsavdrag på det beloppet som ska återbetalas till kunden (kan uppgå till 30 %).

Om kunden mottagit en vara som varit använd eller smutsig vid leverans har vi inte rätten att tillämpa värdeminskning och måste då återbetala varans/varornas totala summa.

2. Reklamation

Vi följer allmänna reklamationsrätten (ARN) det vill säga våra kunder har 3 års reklamationsrätt på samtliga våra produkter. Reklamationsrätten gäller även våra upplevelsekuponger samt presentkort (Exempelvis om Presentkortsboxen/kortet har blivit skadat eller annat eventuellt fel. Reklamationsrätten gäller dock ej efter det att upplevelsen har ägt rum, se stycke 12.3 gällande upplevelsekuponger.


Tänk på att felet måste rapporteras inom 2 månader efter det att felet har upptäckts. Skulle en produkt skadas under leverans är det bara att höra av dig till vår kundservice och berätta vad som gått sönder. Vänligen beskriv så detaljerat som möjligt vad som är fel. Kanske är det enklast att ta en bild och bifoga denna. Vi betalar givetvis returfrakten om vi bedömer det som att skadan uppkommit under leverans eller på grund av fabriksfel. Skicka informationen till info@presenter.se alternativt slå en pling till på 0406688533 (presenter.se kundservice)

Adress vid reklamationer:

Presenter.se
C/ODDP Sverige Ab
Kantyxegatan 25, 213 76 Malmö

OBS! Vi rekommenderar att kunden tar kontakt med vår kundtjänst innan en vara reklameras då detta kan påskynda processen då vi i vissa fall kan återbetala beloppet på en gång utan att varan returneras till oss.

3. Återbetalning

Från det att du har hört av dig till vår kundservice och/eller vi mottagit din retur (vilket som kommer först), återbetalar vi hela beloppet för din beställning (inklusive fraktkostnad och skatt) Återbetalningen sker till din valda betalningsmetod vid beställningen. OBS! Returfrakten måste du som kund dock stå för själv. Våra villkor för återbetalning gäller både för reklamation eller nyttjande av ångerrätten

4. Garanti

Vi erbjuder 2 års garanti på alla våra fysiska produkter. Har något gått sönder och detta inte är egenförvållat är det bara att höra dig till vår kundtjänst

^2017-09-24T16:56:27+00:00